Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας πάνω από τους μισούς χρήστες του Facebook (54,1%) έρχονται συχνά ή πολύ συχνά σε επαφή με κάποιο ανυπόστατο άρθρο που ανεβάζουν οι διαδικτυακοί τους φίλοι, το 29,5% έχει δει κάποιες φορές τέτοια post και μόνο ένας στους δέκα δηλώνει ότι δεν έχει έρθει αντιμέτωπος με αυτό το φαινόμενο. Αξίζει να σημειωθεί ότι τρεις στους δέκα χρήστες του πιο δημοφιλούς κοινωνικού δικτύου έχουν δεχθεί τις επιπλήξεις των διαδικτυακών τους φίλων για το ψευδές περιεχόμενο των άρθρων που μοιράζονται. Η ερευνήτρια του Leicester Univeristy Ιωάννα Φέρρα σχολιάζοντας τα παραπάνω ευρήματα της έρευνας της aboutpeople στην Αthens Voice σημειώνει ότι «το ζήτημα των ψευδών ειδήσεων μπορεί να γίνει κατανοητό εξετάζοντας πολλές παραμέτρους, με κάποιες από τις πιο ενδιαφέρουσες να εστιάζουν στο πώς και γιατί τέτοιες ειδήσεις δημιουργούνται, τον αντίκτυπο που μπορούν να έχουν στην σύγχρονη πολιτική και κοινωνική ζωή, αλλά και το πλαίσιο βάση του οποίου τέτοιες ειδήσεις θα πρέπει να ελέγχονται, διαμορφώνοντας ένα πιο ασφαλές περιβάλλον για τους χρήστες. Οι ψευδείς ειδήσεις γίνονται αντιληπτές σαν μέσο για προσέλκυση likes ή σαν αποτέλεσμα δραστηριότητας των trolls, ωστόσο, ίσως θα πρέπει να εντρυφήσουμε περαιτέρω για να δούμε αν τα trolls γίνονται αντιληπτά ως μεμονωμένοι χρήστες ή χρήστες που δρουν με βάση συγκεκριμένους στόχους ή στρατηγική».
Βεβαίως, αξίζει να σημειωθεί ότι το 34,9% των ερωτώμενων δήλωσε ότι έχει κάνει κάποια στιγμή like σε άρθρο που εμφανίσθηκε στο timeline του χωρίς να το έχει διαβάσει με ότι αυτό μπορεί να σημαίνει για τη διαδικτυακή «διασπορά ψευδών ειδήσεων». Όπως μας επισημαίνει ο αναλυτής της aboutpeople Πέτρος Ιωαννίδης το ποσοστό όσων κάνουν like στα «τυφλά» ανεβαίνει στο 43,4% για όσους είναι κάτω από 35 ετών.
Πηγή: Athens Voice, “1 στους 3 κάνει like χωρίς να έχει διαβάσει το θέμα!”, 02.04.2017