Την περασμένη Δευτέρα Facebook, Instagram, Whatsapp και Messenger τέθηκαν εκτός λειτουργίας για σχεδόν επτά ώρες σε ένα πρωτοφανές περιστατικό το οποίο επηρέασε και απασχόλησε όλο τον πλανήτη.
8 στους 10 αντιλήφθηκαν το “black out”
To 81,3% των ερωτώμενων αντιλήφθηκαν την διακοπή λειτουργίας των μέσων, ενώ το 18,5% όχι. Αξίζει να σημειωθεί ότι στις νεότερες ηλικίες το ποσοστό ήταν 91,2%.
Αδιαφορία, χαλάρωση και ανακούφιση χωρίς Social Media
Σχεδόν 6 στους 10 όσων κατάλαβαν τη διακοπή δήλωσαν ότι ένιωσαν αδιαφορία, χαλάρωση ή ανακούφιση. Το 18,6% απάντησε ότι δεν μπορούσε να ενημερωθεί, σχεδόν 1 στους 10 αισθάνθηκε μοναξιά και το 6,6% άγχος για πιθανή υποκλοπή προσωπικών δεδομένων.
Από τις παραπάνω απαντήσεις προκύπτει ότι οι ηλικίες 17-34 βίωσαν πιο έντονα τη συγκεκριμένη διακοπή.
Πόσο συχνά χρησιμοποιούμε τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης;
Σε σχέση με τη χρήση των λογαριασμών τους στα social media, το 68,7% των χρηστών του Facebook απάντησε ότι μπαίνει στο λογαριασμό του αρκετές φορές τη μέρα, ενώ τα αντίστοιχα ποσοστά για το Instagram είναι 51,7%, για το Youtube 39,7%, για το Tik-Tok 33,4%, για το Twitter 20,4%, για το Snapchat 14,9%, για το Pinterest 12,4% και για το Linkedin 4,8%.
Ωστόσο ενώ για το Facebook τα ποσοστά ανά φύλο και ηλικία είναι σχετικά ισορροπημένα, παρατηρούμε ότι στο Instagram οι ηλικίες 17-34 και οι γυναίκες κάνουν πιο συχνή χρήση, στο Youtube είναι οι άνδρες και οι ηλικίες 17-34 που το χρησιμοποιούν πιο τακτικά, το core κοινό του Twitter είναι περισσότερο οι ηλικίες 35-54 και του Tik-Tok οι νέες ηλικίες.
Συχνότερα τα post από τους άνω των 55 στο Facebook
Αξίζει να σημειωθεί ότι το 8,6% των χρηστών του Facebook δηλώνει ότι ποστάρει αρκετές φορές την μέρα, ενώ το 34,6% σπανιότερα από μια φορά το μήνα.
Το Νοέμβριο του 2018 σε αντίστοιχη έρευνα της aboutpeople το ποσοστό όσων πόσταραν σπανιότερα από μια φορά το μήνα ήταν 23,6%.
Η διαφοροποίηση σε σχέση με την ηλικία και την συχνότητα “ποσταρισματος” είναι σημαντική. Σχεδόν 6 στους 10 χρήστες ηλικίας 17-34 απαντούν ότι ποστάρουν σπανιότερα από μια φορά το μήνα, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό στις ηλικίες άνω των 55 ετών πέφτει στο 21,6%.
Διαφοροποίηση σε σχέση με τις ηλικίες παρατηρούμε και στο Instagram.
Διαφορετικές συμπεριφορές στα Social Media από τον “αναλογικό” κόσμο εντοπίζει 1 στους 2
Οι ερωτώμενοι σε ποσοστό 49,5% δήλωσαν ότι κάποιοι φίλοι τους έχουν διαφορετική συμπεριφορά στα social media από ότι στην υπόλοιπη τους ζωής.
Πηγή: news247.gr, “Έρευνα 20/20: Μπορούν οι Έλληνες χωρίς social media;“, 08.10.2021