Έρευνα σε χρήστες του Facebook για τη σχέση χρήστη-μέσου πραγματοποίησε η aboutpeople για λογαριασμό της Interweave, ενός πολυβραβευμένου, με διεθνή πορεία interactive marketing agency. Tα αποτελέσματα είναι άκρως αποκαλυπτικά.
Εφτά στους δέκα χρήστες μπαίνουν στο Facebook κυρίως μέσω κινητού, δύο στους δέκα μέσω υπολογιστή και οι υπόλοιποι μέσω τάμπλετ. Όσο μεγαλώνει η ηλικία του χρήστη, τόσο πιο πιθανό είναι να χρησιμοποιεί κυρίως υπολογιστή για την είσοδο του στο Facebook.
Το 9,1% «ανεβάζει» κάτι στη σελίδα του αρκετές φορές τη μέρα, το 17,3% «ποστάρει» σχεδόν καθημερινά, το 20,3% μια με δύο φορές την εβδομάδα, το 11,1% κάθε 10 μέρες περίπου, το 16,3% μια φορά το μήνα, ενώ το 23,6% σπανιότερα.
Δηλαδή 4 στους 10 ανεβάζουν κάτι στο λογαριασμό τους μια φορά το μήνα ή και σπανιότερα. Τα αντίστοιχα ποσοστά πέρσι ήταν 29,4%. Αξίζει να σημειωθεί ότι πρωταθλητές στα ποστ με αρκετές αναρτήσεις την ημέρα είναι οι χρήστες ηλικίας άνω των 55 ετών, ενώ ουραγοί όσους και όσες ανήκουν στην ηλικία 16-24.
Δηλαδή 4 στους 10 ανεβάζουν κάτι στο λογαριασμό τους μια φορά το μήνα ή και σπανιότερα. Τα αντίστοιχα ποσοστά πέρσι ήταν 29,4%. Αξίζει να σημειωθεί ότι πρωταθλητές στα ποστ με αρκετές αναρτήσεις την ημέρα είναι οι χρήστες ηλικίας άνω των 55 ετών, ενώ ουραγοί όσους και όσες ανήκουν στην ηλικία 16-24.
Μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζει και η απάντηση των χρηστών για το αν έχουν κάποιους φίλους που έχουν διαφορετική συμπεριφορά στο Facebook και έξω από αυτό. Το 48% % λοιπόν θεωρεί ότι έχει κάποιον τέτοιο φίλο, το 32,9% πιστεύει ότι δεν έχει και το 19,1% δεν απαντά στη συγκεκριμένη ερώτηση.
Σημειώνεται ότι το 10,7% (12,7% το 2017) των ερωτώμενων δηλώνει ότι το να ζήσει 3 μήνες χωρίς Facebook θα δημιουργούσε πρόβλημα στην καθημερινότητά του, το 57,1% θεωρεί ότι θα του έλειπε αλλά δεν θα είχε πρόβλημα και το 31,2% ότι δε θα του έλειπε καν (27% το 2017).
Τέλος, 2 στους 3 χρήστες εκφράζουν μια ανησυχία για το ότι το Facebook μπορεί να έχει πρόσβαση σε προσωπικά τους δεδομένα.
Ο Ηλίας Φίλης (Head of Performance της Interweave) σχολιάζοντας τα αποτελέσματα της έρευνας σημειώνει: «Η ραγδαία αύξηση χρήσης των mobile συσκευών, όπως αυτή αποτυπώνεται σαφώς στην έρευνα, καθιστά σαφές πως το mobile first περιεχόμενο είναι υψίστης σημασίας για τις επιχειρήσεις που επιθυμούν αυτό να καταναλωθεί από τους χρήστες – γεγονός που ενισχύει και το ad recall, καθώς είναι υψηλότερο στο mobile first περιεχόμενο.
Πηγή: Athens Voice, “Έρευνα: Έλληνες και Facebook, 6 σημαντικά ευρήματα (εικόνες)”, 09/11/2018.